Biuro Promocji Turystyki Sri Lanki, we współpracy z Ambasadą Sri Lanki w Republice Korei i Sri Lankan Airlines, zorganizowało Media FAM Tour dla 7 dziennikarzy należących do BTN TV (Buddhist Television Network) , BBS TV ( Buddhist Broadcasting System), Arirang TV oraz gazety Hyundai Bulgyo i gazety Beopeo Gazeta Bulgyo.
Trasa Media FAM Tour trwała od 30 marca do 4 kwietnia 2023 roku. Głównym celem wycieczki było skupienie się na atrakcjach turystycznych Sri Lanki ze szczególnym naciskiem na atrakcje buddyjskie, ponieważ ludność buddyjska w Republice Korei cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Załodze towarzyszył między innymi zastępca dyrektora generalnego Sri Lankan Airlines, który prowadził i reprezentował Sri Lankan Airlines podczas wycieczki.
Dziennikarze skupili się na kulturze, dziedzictwie Sri Lanki, kuchni oraz dzikiej przyrodzie. Podróżowali do obszarów takich jak Galle, Ella, Nuwaraeliya, Kandy, Anuradhapura, Sigiriya, Dambulla i Kolombo. Wszystkie te lokalizacje zostały sfilmowane. Przeprowadzono również kilka wywiadów w Międzynarodowym Centrum Buddyjskim Nelligala, Dalada Maligawa, Alu Viharaya, Matale, Ruwanweli Maha seya i Sri Maha Bodhi, razem ze specjalnym wywiadem z Chalaka Gajabahu – przewodniczącym Biura Promocji Turystyki Sri Lanki.
Zespół koreańskich mediów był zahipnotyzowany tym doświadczeniem, odwiedzając atrakcje turystyczne Sri Lanki i delektując się smakiem tradycyjnej kuchni. Jednym z miejsc, które wywarły największe wrażenie był holenderski fort Galle ze swoją historyczną i kulturową wartością.
Wszystkie te doświadczenia dały im wgląd w słynną na całym świecie gościnność Sri Lanki, jej kultowe miejsca, a także nieskończone możliwości podróżowania.